Lancer EVO – kandydat na klasyka

Inwestowanie w samochody tzw. youngtimery jest z roku na rok coraz popularniejsze. Youngtimery to samochody, które są kandydatami na klasyki w niedalekiej przyszłości, lub jako takie są uznawane już dziś. Na pewno jednym z takich youngtimerów jest Mitsubishi Lancer EVO.

Moda na youngtimery

Od jakiegoś czasu możemy zaobserwować rosnące zainteresowanie inwestycjami w youngtimery. Ogólnie przyjęło się, że youngtimerem są pojazdy wyprodukowane po 1980 roku. Nie ma jednoznacznie zdefiniowanej górnej granicy wieku. Na pewno jest to początek lat 90., choć dla szczególnie rzadkich wersji limitowanych może być to nawet końcówka lat 90.

Dobra inwestycja

Kupno Lancera EVO w wersji od 1 do 4 już jest gwarancją posiadania youngtimera. Są to rzadkie samochody i cenione przez kolekcjonerów. Świetnie utrzymane, bez modyfikacji stanowią doskonałą inwestycje. Ich cena z roku na rok rośnie, tak samo jak zainteresowanie nimi na rynku. W związku z tym iż pierwsze serie były produkcją mało seryjną i rzadką w Europie, modele te są szczególnie pożądane przez kolekcjonerów. Ceny europejskich egzemplarzy zaczynają się od 100 tys. zł i rosną. Rzadkie wersje jak edycja specjalna sygnowana przez Tommiego Mäkinena, to już pułap cenowy odpowiadający starym Mercedesem, czy BMW.
Mitsubishi Lancer EVO to dobra propozycja do zakupu przez kolekcjonera. Jest rzadkim i cenionym modelem. Jest to samochód charakterystyczny, którego legenda została zbudowana na rywalizacji i zwycięstwach w rajdowych samochodowych mistrzostwach świata.