Jeśli planujesz zastosować powłokę ochronną lub chcesz zmienić jej rodzaj, musisz dowiedzieć się, jakie rodzaje są najbardziej popularne i jakie są różnice między woskami do samochodów na ciepło i na zimno. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o produkty wysokiej jakości, które odpowiadają swoim opisom, można wybrać najlepszy wosk samochodowy na zimno lub na gorąco na własną rękę, lub skorzystać z doświadczenia pracowników sklepu z kosmetykami samochodowymi.
Najważniejsze jest zrozumienie podstawowych różnic pomiędzy rodzajami powłok ochronnych, które są dostępne:
- Wosk do lakieru samochodowego w formie sprayu – z reguły jest to zimny płynny wosk, który po umyciu nakłada się na mokre ciało. To najtańsza opcja, ale też najkrótsza. Ochrona jest usuwana prawie całkowicie przy następnej myjni samochodowej;
- Klasyczny płynny wosk samochodowy, który jest rozcieńczony w odpowiedniej proporcji i nakładany bezpośrednio na ciało z jednoczesnym polerowaniem, zachowuje ochronę do 4-5 myć, ale kosztuje trochę więcej;
- Twardy (zwany również „twardym woskiem”) to rodzaj pasty, której technologia nakładania jest podobna do polerowania. Jego aplikacja usuwa mikrorysy powstałe podczas polerowania. Okres ochrony takim woskiem trwa do 4 miesięcy;
- wosk syntetyczny jest dość kosztowną kompozycją, która jest z reguły stosowaną jesienią w ramach przygotowań do zimy.
- Gorący wosk samochodowy to dość droga technologia, która zapewnia najdłuższy efekt. Kompozycja wymaga wstępnego rozcieńczenia w gorącej wodzie, której temperatura może wynosić od 40 do 90 stopni Celsjusza, w zależności od marki tej chemii samochodowej.
Wosk twardy do samochodów – plusy i minusy
Z wad wosku twardego należy zauważyć, że jest on droższy niż wosk do polerowania lakieru, który jest płynny i jest dość pracochłonnym procesem aplikacji
, który wymaga doświadczenia. W przeciwnym razie twardy wosk do samochodu , który lepiej wybrać, jeśli chcemy zapewnić dłuższą ochronę przez okres kilku miesięcy, może być nazwany bardziej odpowiednim, ponieważ nie tylko lepiej zabezpiecza lakier, ale także usuwa jego drobne wady.